"Moartea presei scrise" nu mai e de actualitate. Publicaţiile şi internetul devin complementare. Ieri, blogurile de specialitate din internetul anglo-saxon au relatat că Sanoma, unul dintre "Moartea presei scrise" nu mai e de actualitate. Publicaţiile şi internetul devin complementare.
Ieri, blogurile de specialitate din internetul anglo-saxon au relatat că Sanoma, unul dintre giganţii presei scrise mondiale, a achiziţionat Kaboodle.com, un popular site de "shopping social". Ştirea aduce din nou în discuţie prognozele pesimiste conform cărora site-urile de internet înseamnă moartea ziarelor.
Principalele motive de îngrijorare ale marilor grupuri de media din lume se referă la atracţia tot mai mare pe care o au generaţiile tinere pentru internet, combinată cu dezinteresul pentru presa scrisă. Tirajele acesteia scad, în ţările cu tradiţie, cu câteva procente pe an, iar această diminuare duce la o dezechilibrare a balanţei venituri-cheltuieli. Dincolo de pierderile care provin din vânzarea la chioşc sau prin abonamente, scăderea înseamnă şi venituri mai mici din publicitate, fiindcă acestea depind de audienţa (numărul total de cititori al) unei publicaţii.
Editorii au avut trei tipuri de reacţie la această situaţie: reduceri de costuri, tentative mai mult sau mai puţin reuşite de a-şi constitui o cotă de piaţă pe internet şi, în fine, vânzarea către giganţi de felul imperiului Murdoch.
Un viitor incert de business
În SUA, piaţa publicităţii de internet o va depăşi în 2001 pe cea a presei scrise, cu un volum de aproximativ 62 miliarde de dolari, afirmă un studiu Veronis Suhler Stevenson. Televiziunea o va duce în continuare mult mai bine şi decât presa, şi decât on-line-ul, cu venituri de 86 miliarde de dolari. Creşterea internetului se petrece pe fondul unui declin de tiraj al presei scrise, care a provocat îngrijorări de partea publi