Cele sase saptamani de solduri dedicate sezonului estival s-au incheiat oficial pe 7 august in toate departamentele din Franta. Bilantul obtinut nu este unul avantajos pentru producatori, anunta publicatia franceza Le Monde.
Conform celui mai recent studiu realizat de Camera de Comert si Industrie din Paris (CCIP), doar 55% dintre comerciantii din capitala Frantei s-au aratat putin sau chiar deloc multumiti de soldurile din sezonul estival.
Temperaturile scazute si cerul innorat nu i-au incitat pe parizieni sa iasa la cumparaturi. Cei care au profitat in schimb de vremea rece au fost pe de o parte producatorii care au pastrat in raioane cateva pulovere si pe de alta parte cei care au scos inca din luna iulie colectiile de toamna.
Cele mai putin afectate au fost magazinele mari si magazinele din galeriile comerciale sau pe suprafete intinse. De exemplu, aceasi marca de lenjerie a inregistrat vanzari mai bune intr-un magazin situat intr-o galerie comerciala, fata de un magazin situat pe unul din bulevardele pariziene.
Un procent de 40% dintre comerciantii interogati au afirmat ca soldurile de vara din 2007 au fost net inferioare celor de anul trecut, atat din cauza prognozelor meteorologice cat si a scaderii puterii de cumparare a clientilor. Astfel, primele cincisprezece zile au fost relativ calme, cumparatorii asteptand reduceri mai substantiale pentru a se decide sa cumpere.
Soldurile sunt insa afectate din ce in ce mai mult de „fenomenul Internet”, care propune in permanenta preturi mai mici la numeroase articole vestimentare. Un comerciant din doi considera ca dezvoltarea rapida a vanzarilor private si a reducerilor pe Internet reprezinta o concurenta directa, mai ales in perioada soldurilor.
Cel mai afectat sector de acest fenomen este cel de marochinarie, care a inregistrat scaderi importante ale vanzarilor deoarece client