Preconizata reforma a sistemului de invatamint, care ar trebui sa se aplice chiar din toamna, a determinat unele cadre didactice si parinti sa solicite Ministerului Educatiei renuntarea la calificativele cu care se evalueaza elevii in ciclul primar si sa se revina la note. Principalul argument al acestora este socul prin care trec unii elevi in clasa a V-a, cind trec de la evaluarea cu calificative la cea cu note, mult mai precisa.
La aceasta solicitare, deocamdata, Ministerul Educatiei nu a dat nici un raspuns clar. Inspectorii de la Ministerul Educatiei si-au exprimat surprinderea fata de aceste cereri, dar nu au exclus varianta unei reanalizari a situatiei. "In principal, calificativele acopera o sfera mai larga, iar la inspectii nu s-au constatat respingeri in aceasta privinta. Oricum, aceasta problema trebuie reanalizata, deoarece, asa cum noul pachet legislativ propune o noua structura educationala, si atunci, prin noul curriculum, va fi reformat si sistemul de evaluare", a spus Megdonia Paunescu, director in cadrul Directiei Management Invatamint Preuniversitar din cadrul Ministerului Educatiei. Chiar se discuta despre posibilitatea ca in primele doua clase elevii sa fie evaluati prin calificative, iar in a III-a si a IV-a prin note. Varianta este insa respinsa de unele cadre didactice care sustin ca asa s-ar bulversa si mai tare elevii.
Preconizata reforma a sistemului de invatamint, care ar trebui sa se aplice chiar din toamna, a determinat unele cadre didactice si parinti sa solicite Ministerului Educatiei renuntarea la calificativele cu care se evalueaza elevii in ciclul primar si sa se revina la note. Principalul argument al acestora este socul prin care trec unii elevi in clasa a V-a, cind trec de la evaluarea cu calificative la cea cu note, mult mai precisa.
La aceasta solicitare, deocamdata, Ministerul Educatiei nu a dat nic