Intilnirea cu artistul grec Karolos Cambolopoulus a avut loc in timpul Congresului Panelen de Jurnalism cu numarul cincisprezece, care s-a desfasurat pe insula Samotrakis, in perioada 21-24 iunie. Gratie parteneriatului dintre Fundatia Culturala Delta si prefectura Judetului Evros, a fost posibila si prezenta unei delegatii de jurnalisti romani, alaturi de cele ale Bulgariei si Rusiei, precum si a altor personalitati europene din domeniu.
Pentru organizatori, importante au fost nu doar temele si dezbaterile congresului, ci si evenimentele culturale organizate cu acest prilej. Unul dintre ele l-a avut in centrul sau pe Karolos Cambolopoulus, un adevarat personaj. Dincolo de statura sa impresionanta, tinuta sau privirea ii dau un aer special, aparte. Insa parcursul sau este inca si mai remarcabil. Se poate spune ca este un artist complex: pictor, sculptor, ceramist, monotipist; ca s-a afirmat inca de la inceputul anilor ’70, cind a deschis prima expozitie de pictura la Galeria Marigny din Paris. De atunci, expune constant in Franta si Grecia, dar si la Luxemburg, New Jersey sau Berlin. Din 2002, creatia sa, Bustul lui Kavafis, este singura lucrare a unui artist grec aflata in Biblioteca de la Alexandria. Recunoasterea se mai numara si in premiile primite la Bienala Europeana (in 1980) sau de la Municipalitatea Orasului Paris (in 2002), dar nu face caz de acestea. Cel mai mult tine sa vorbeasca despre relatia dintre sculptura si meseria sa de baza sau despre centrul pentru arte creat in orasul Chania.
Ne aflam aici, in portul insulei Samotrakis, la inaugurarea uneia dintre cele mai recente opere ale dumneavoastra. Este vorba despre o statuie a zeitei victoriei, Nike. Ce ne puteti spune despre aceasta reprezentare in varianta moderna? Se inspira ea din celebra statuie antica pe care o cunoastem cu totii si care se afla in prezent la muzeul Louv