UPC Romania, cel mai mare operator de cablu TV (CATV) de pe piata locala, a pierdut peste 51.500 de clienti CATV in trimestrul al doilea al acestui an, scaderea fiind explicata de operator prin gradul ridicat de concurenta de servicii video pe piata locala.
UPC a pierdut in tarile din regiune circa 80.000 de clienti pe servicii video in T2, circa 60% din pierderi provenind din Romania, tara in care deconectarile din retea au fost mai accentuate in zonele in care reteaua nu a fost inca actualizata, conform datelor publicate ieri de UPC Holding B.V, parte a grupului american Liberty Global - actionarul majoritar al companiei.
La sfarsitul trimestrului doi (iunie 2007), UPC Romania avea 1,273 milioane clienti pe cablu TV (in scadere cu 51.500), 8.000 de clienti pentru serviciile de cablu digital (in crestere cu 300) si 74.100 de clienti pentru serviciile de televiziune prin satelit (in crestere cu 7.400). La sfarsitul T2, numarul de clienti pe servicii video (cablu si TV prin satelit) era de 1,355 milioane, fata de 1,398 milioane la sfarsitul T1.
Evolutia este pusa pe seama concurentei puternice de pe piata locala. In conditiile dezvoltarii "ofertelor de servicii din partea mai multor furnizori de produse video, migrarea clientilor de la un furnizor la altul este un fenomen normal intr-o piata concurentiala", a spus pentru ZF Andreea Nastase, Corporate Communications Director al UPC Romania. "Remarcam o concurenta crescuta pe toate cele trei servicii de comunicatii: televiziune, internet, telefonie. In timp ce piata de televiziune prin cablu este o piata matura, in care nu mai exista foarte mult loc de crestere extensiva, piata serviciilor de date este in dezvoltare si ritmul de crestere se mentine accelerat. Pentru internet, vom asista in continuare la cresterea vitezelor, scaderea tarifelor, imbunatatirea parametrilor tehnici", a adaugat ea.
UP