MOL Romania a pierdut din cota de piata prin vanzarea a 30 de benzinarii, dar a castigat la profit.
Filiala locala a grupului petrolier ungar MOL, a patra companie ca marime prezenta pe piata petroliera locala, a incheiat primele sase luni ale anului cu o cifra de afaceri de 255 de milioane de euro, in scadere fata de anul trecut, dar cu un profit mai mare cu 6% fata de primul semestru din 2006. Evolutia companiei se inscrie in acelasi trend descris de Rompetrol, grupul petrolier condus de Dinu Patriciu, care a raportat in primele sase luni afaceri in scadere cu 8% pe piata romaneasca pana la un nivel de aproximativ 700 de milioane de euro, dar care a reusit sa treaca pe profit. Rompetrol Rafinare a consemnat un profit net de 11,4 milioane de euro. Spre deosebire de MOL si Rompetrol, rusii de la Lukoil, de exemplu, au avut afaceri cu 52% mai mari in primul semestru al acestui an pana la un nivel de 602 milioane de euro. Petrom inca nu si-a prezentat rezultatele la sase luni, dar in primul trimestru compania s-a confruntat cu o scadere drastica a profitului.
In cazul MOL, scaderea afacerilor a fost cauzata de schimbul de benzinarii realizat anul trecut cu Petrom, cea mai mare companie romaneasca intrata in portofoliul grupului austriac OMV, prin care ungurii au vandut catre Petrom 30 de statii si a cumparat 11, primind o diferenta de bani pentru restul statiilor. Practic, scaderea retelei cu 19 statii a echivalat cu renuntarea la aproximativ 14% din numarul initial de benzinarii.
Potrivit raportului la sase luni emis de MOL Ungaria, cota de piata a filialei din Romania s-a diminuat cu 1,2 puncte procentuale pana la un nivel 11,7% din cauza schimbului cu Petrom. De asemenea, compania a consemnat in primul semestru o scadere de 3,8% a vanzarilor de combustibili de pe piata romaneasca, fata de perioada similara din 2006, in conditiile di