Adolescenţii care-şi petrec mult timp in faţa micului ecran uită să se mai ducă la şcoală şi abia dacă reuşesc să termine liceul. Aceasta este concluzia la care au ajuns cercetătorii de la Institutul de Psihiatrie din New York, Statele Unite.
Adolescenţii care-şi petrec mult timp in faţa micului ecran uită să se mai ducă la şcoală şi abia dacă reuşesc să termine liceul. Aceasta este concluzia la care au ajuns cercetătorii de la Institutul de Psihiatrie din New York, Statele Unite.
Tinerii care petrec mai mult de trei ore pe zi in faţa televizorului sunt de două ori mai predispuşi să ia note mici şi să se lase de şcoală inainte de terminarea liceului, decăt ceilalţi copii. Cel puţin aşa susţine un grup de cercetători din Statele Unite, citat de revista Newscientist. Studiul s-a desfăşurat pe o perioadă de 20 de ani, fiind analizate aproximativ 700 de familii din statul New York. Se pare că privitul la televizor incetineşte procesul de invăţare, elevilor fiindu-le foarte greu să se concentreze asupra studiului. In plus, aceştia consideră activităţi precum cititul mult prea dificile.
ANALIZĂ. Studiul a inceput la mijlocul anilor â80, cănd copiii aveau doar 14 ani şi a continuat cănd aceştia impliniseră 16, 22, respectiv 33 de ani. Principalele intrebări: căt timp petrec in faţa micului ecran şi ce probleme au la şcoală. La vărsta de 14 ani, majoritatea copiilor se uitau la televizor intre una şi trei ore pe zi, in timp ce 13% priveau mai mult de patru ore, iar 10%, mai puţin de o oră. Obiceiul acestora a rămas aproape neschimbat şi la vărsta de 16 şi la cea de 22 de ani. Echipa condusă de Jeffrey Johnson a constatat că 30% dintre elevii de 14 ani care obişnuiau să se uite la televizor mai mult de trei ori pe zi au avut probleme de atenţie cănd au crescut. Doar 15% dintre adolescenţii care petreceau mai puţin de o oră in