Ultima generatie de console aparute pe piata, Xbox 360, PlayStation 3 sau Wii, au ca numitori comuni posibilitatea de a se conecta la internet si cea de stocare, asa ca pe langa vanzarile de hardware si software, acestea genereaza venituri si din continutul online.
Utilizarea functiilor de conectare la internet de catre gameri creste oportunitatea de afaceri si fluxul de bani, considera Billy Pidgeon, analist IDC, Program Manager pentru proiectul Piata de Consum. "Acest sector emergent are un potential urias. Sa aduci gamerii online si sa-i ispitesti sa cheltuiasca pentru continut este crucial pentru vanzatori si pentru editori", a spus acesta.
Veniturile generate de jucatorii activi care folosesc console au inregistrat cea mai mare crestere din sector si nu vor determina doar viitorul succes al vanzatorilor de console ci si al partilor terte (generatori de continut), este de parere Pidgeon. Astfel veniturile obtinute strict de la consolele conectate va creste de la 981 milioane de dolari in 2007, pana la 10,5 miliarde de dolari in 2011, arata studiul IDC.
In anul 2011 veniturile provenite din consolele conectate la internet vor reprezenta 18,6 procente din totalul incasarilor pe piata jocurilor video. Castigurile din abonamentele pentru serviciile online premium si din jocuri vor creste de la 476 milioane de dolari in 2007 la 2,4 miliarde in 2011. Cu toate acestea ponderea lor in veniturile obtinute din console va scadea de la 48,5 procente inregistrate in 2007, pana la 23,2 procente in 2011.
Continutul care se poate descarca de pe site-uri (jocuri sau item-uri care au legatura cu jocurile), care a avut in 2006 valoarea de 35 de milioane de dolari, devine in 2007 principala sursa de venit a consolelor conectate la internet, de aici obtinandu-se 493 milioane de dolari. In 2011 acest venit va creste pana la 7,2 miliarde de dolari si va reprez