Echipele manageriale ale celor doua ziare cauta solutii pentru
a le oferi cititorilor acces gratuit la continutul editiilor electronice.
Proprietarii celor doua mari ziare americane au declarat saptamana aceasta, la un interval de numai o zi, ca cititorii editiilor online ale New York Times si Wall Street Journal vor beneficia in curand de accesarea continutului fara a plati nici macar un cent. Pana acum, ambele ziare practicau diverse tarife pentru accesarea unui material de sine statator din arhiva sau pentru acces integral timp de o luna, sase luni sau un an. In cazul New York Times cititorii editiei online (www.nytimes.com) puteau accesa gratuit articolele publicate in ultimele 14 zile, precum si o serie de materiale din arhiva. Insa pentru majoritatea articolelor mai vechi de doua saptamani utilizatorul trebuia sa achite un abonament care-i facilita accesul nelimitat la resursele site-ului. Momentul in care se va oferi accesul gratuit nu a fost inca stabilit, el depinzand in intregime de departamentul tehnic, care se ocupa de noul "look" al site-ului, precum si de sistemul din spatele acestuia.
Rupert Murdoch, seful News Corp, care a achizitionat de curand publicatia Wall Street Journal, a anuntat ca va desfiinta abonamentele prin care cititorii aveau acces la articolele publicate la www.wsj.com. Murdoch nu a precizat de cand continutul va fi gratuit, dar a mai spus ca se va diversifica tematica articolelor. In momentul de fata informatiile din ziar tin strict de mediul business. Dupa cum nota site-ul Bloomberg.com, prin introducerea de noi tematici proprietarul publicatiei doreste sa atraga si alte categorii de cititori decat cei interesati de afaceri, sperand sa depaseasca astfel numarul de cititori ai NY Times.
Echipele manageriale ale celor doua ziare cauta solutii pentru
a le oferi cititorilor acces gratuit la continutu