Volumul vanzarilor inregistrate de Coca-Cola HBC pe pietele emergente a avansat cu 18% in primele sase luni ale anului, la 453 milioane de navete, evolutie sustinuta de ritmurile exprimate cu doua cifre inregistrate pe piata din Romania
“Cel de-al doilea semestru a inregistrat imbunatatiri ale marjelor de profit pe pietele aflate in curs de dezvoltare, cele din Romania si Bulgaria continuand sa aduca profituri considerabile, mai ales dupa intrarea acestora in Uniunea Europeana”, a declarat directorul executiv al Coca-Cola HBC, Doros Constantinou.
In primele sase luni ale anului, volumul vanzarilor pe pietele emergente a crescut cu 18%, evolutie sustinuta de ritmurile de 2 cifre inregistrate in Romania, Bulgaria, Rusia si Ucraina. “Suntem incantati sa anuntam aceasta crestere majora a profitului net pe semestrul intai, in ciuda majorarii costurilor materiilor prime si a investitiilor pe pietele stabile”, a precizat Constantinou.
La sfarsitul lunii trecute, PepsiAmericas Inc., marele imbuteliator al companiei Pepsi-Cola, a anuntat ca in cel de-al doilea semestru al anului curent a inregistrat un venit net de 56,7 milioane de euro, ceea ce echivaleaza cu o crestere a veniturilor de 20%.
In ceea ce priveste Romania, CEO-ul PepsiAmericas, Robert C. Pohland, a remarcat ca performantele obtinute se dovedesc a fi deosebite, mai ales dupa optimizarea portofoliului prin inovarea marcii de ice-tea Lipton si prin gasirea altor canale de distributie. “Europa Centrala a inregistrat o semnificativa crestere a veniturilor, toate pietele din zona dublandu-si profitul. Fundamentele afacerii sunt solide, iar noi continuam sa ne extindem si sa ne dezvoltam, asa cum am facut in Romania si Ucraina”, a declarat Pohland la acea vreme.
Coca-Cola HBC, gigantul din industria carbogazoaselor, a raportat o crestere a profitului net de 28% pe primul semestru, ajun