Dintre fotografiile care reprezinta cladirea cunoscuta sub numele de L'Independence Roumaine aflate in colectiile Bibliotecii Academiei, una m-a impresionat deosebit.
Este memoria in alb si negru a unui dezastru caruia i-a cazut victima cladirea mai sus amintita. M-a impresionat pentru ca ar fi fost de dorit sa infrunte timpul pana in zilele noastre. Era o constructie speciala, cu personalitate, cu dimensiuni suficient de mari pentru a fi considerata "palat". La parter exista o sala de expozitii. La primul etaj, o sala de spectacol in care au rulat primele filme din istoria cinematografiei, chiar in anul aparitiei lor. Urmatoarele doua etaje serveau redactiei si tipografiei. Pe fatada, langa acoperis se afla un ceasornic adus din Metz, al optulea de acest fel din oras, care, privit dupa numarul orologiilor, avea un pronuntat aer medieval. Cand, la sugestia lui Frederic Dame, printul Ghica i-a comandat sculptorului Ettore Ferarri un dorobant de bronz, i-a fost adus din Italia unul de tuci. Aceasta "opera" nu a mai putut fi asezata in hol, insa a fost atasata orologiului. Acest ansamblu si ultimele doua etaje au fost nimicite de incendiu, cum vedem si in aceasta fotografie luata de pe acoperisul Hotelului Frascatti.
Dintre fotografiile care reprezinta cladirea cunoscuta sub numele de L'Independence Roumaine aflate in colectiile Bibliotecii Academiei, una m-a impresionat deosebit.
Este memoria in alb si negru a unui dezastru caruia i-a cazut victima cladirea mai sus amintita. M-a impresionat pentru ca ar fi fost de dorit sa infrunte timpul pana in zilele noastre. Era o constructie speciala, cu personalitate, cu dimensiuni suficient de mari pentru a fi considerata "palat". La parter exista o sala de expozitii. La primul etaj, o sala de spectacol in care au rulat primele filme din istoria cinematografiei, chiar in anul aparitiei lor.