- Diverse - nr. 155 / 10 August, 2007 TVR 2 si-o ia ! In cap! Vara! Si nu numai! TVR 2 a initiat, recent, o serie de promo-uri deschise de logo-ul "TVR 2 isi ia vara in cap !". O voce... cavernoasa ne asigura de aceasta, prezentand apoi emisiunile si filmele postului, toate adresate... unui singur telespectator ! Putem trage o astfel de concluzie ascultand sirul interminabil de "stii la ce te uiti...", "te distrezi...", "tu vezi...", "tu judeci..." "iti oferim...", ca sa nu ne gandim ca, de fapt, e vorba de o crasa necunostinta a adresarii respectuoase catre telespectatori (ca... e, sigur, mai multi !) si de adaptare la... trend. Stupida inventie a televiziunilor private a prins si la posturile publice, recte TVR-uri, care au inlocuit masiv termenul clasic de "dumneavoastra" cu care si-a obisnuit telespectatorii zeci de ani, aproape 50 !, cu ordinarul "tu", mai ales in epoca de trista amintire Tudor Giurgiu. Fenomenul e cel mai vizibil la TVR 2, care se vrea mai tineresc, dar platit ca si celelalte din bani publici. Ceea ce nu ne dumireste este cum CNA-ul (Consiliul National al Audiovizualului) nu poate sa stavileasca nebunia cu "tu" pe considerentul ca televiziunea este si formatoare, iar o generatie tanara, croita in baza unei adresari nerespectuoase, invatata zilnic la emisiuni si promo-uri cu astfel de termen de adresare, nu este chiar ceea ce lipseste acum Romaniei. Poate ca unii dintre dumneavoastra, cititorii acestor randuri, vor spune ca este o problema minora o tutuire "inofensiva", dar am pastrat ce era mai bun la final. Cei care pot considera ca e ceva minor uita ca TVR-urile sunt posturi publice, platite de telespectatori. Jumatate din veniturile TVR-ului sunt asigurate din abonamentele pe care le platim, in mod obligatoriu. In aceasta situatie, suntem clientii TVR, care ne asigura serviciile sale. Din moment ce suntem clienti, de bun-simt este ca sa fim