In plin sezon turistic, unul din cele mai importante drumuri ce leaga sudul de nord-vestul Romaniei este paralizat de constructii. Sapte santiere pe drumul Bucuresti-Cluj fac drumul mai lung cu cateva zeci de minute iar in zilele de week-end, aglomeratia si cozile de la semafoare pot adauga chiar doua ore timpul normal de calatorie. Situatia e departe de a fi rezolvata.
Harta lucrarilor (click pentru zoom)foto: rovt.ro
Primul obstacol al soferului ce merge la Cluj e faimosul kilometru 36 de pe autostrada Bucuresti-Pitesti. La doar un an dupa ce acel tronson a fost reabilitat si garantat de constructor pentru trei ani de zile, o noua lucrare se afla in plina desfasurare in acea zona.
Podul ce traverseaza raul Arges este acum suspus unui proces de reparatii.
Absurdul situatiei consta in faptul ca oficialii de la Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania(CNADNR) stiau inca din 2005 de necesitatea consolidarii podului.
Intr-un raspuns formulat la o solicitare inaintata de HotNews.ro, oficialii CNADNR precizeaza ca “lucrarea Reparatii pod pe A1 km 36+266 peste raul Arges la Podereni, este cuprinsa in lista de obiective calamitate in anul 2005. Acesta pozitie, respectiv kilometrul 36+266 NU a fost prinsa in reabilitarea executata in anul 2006”.
Bucuretsi-Pitetsi, un santier etern/Rompres
La lucrarile de anul trecut, traficul pe autostrada a fost paralizat timp de cateva luni. Acum, oficialii de la CNADNR declara ca situatia va dura patru luni de zile.
„Lucrarile vor dura patru luni, doua luni va fi inchis sensul de mers de la Pitesti la Bucuresti si doua luni va fi inchis celalalt sens“.
Reabilitarea de anul trecut a costat Guvernul romaniei 31 de milioane de euro si a fost executata de consortiul PA&CO International SRL , Euroconstruct Trading 98 SRL si Search Co