Calatoria cu trenul spre mare este un cosmar care poate dura si 7 ore. Calvarul se va incheia complet in 2009 cand linia ferata va fi reabilitata in intregime.
Cei care se indreapta spre litoral trebuie sa se inarmeze cu multa rabdare, deoarece cei 225 km sunt strabatuti in cinci ore, cateodata si sase-sapte ore daca este canicula.
Lucrarile de reabilitare au inceput anul trecut, iar efortul investitional total se va ridica la 855 milioane de euro. O data cu finalizarea lor, prevazuta pentru sfarsitul anului 2009, pe magistrala se va circula cu o viteza de 160 km/ora. Astfel, ruta Bucuresti–Constanta va fi parcursa in numai doua ore, dupa cum ne asigura Sorin Gafitoi, directorul Directiei de management al proiectelor cu finantare externa din cadrul Companiei Nationale CFR SA.
Pe Magistrala 800 se lucreaza cu cele mai moderne utilaje din Europa, care schimba mecanizat, din mers, sinele, traversele si terasamentul de piatra sparta. La finele acestui an se va relua circulatia prin Bucuresti–Baneasa, renuntandu-se la bucla ocolitoare pe la Mogosoaia si pe la Otopeni, pe linia de centura. De asemenea, va fi finalizat si tronsonul Bucuresti Baneasa–Fundulea si astfel se va reduce substantial timpul de parcurs.
Viteza de circulatie va fi ridicata la 160 km/ora pe mai toate sectoarele, cu exceptia podurilor de peste Dunare, unde va fi restrictionata la 100 km/ora. Ea va putea fi sporita ulterior la 200 km/ora, prin modernizarea sistemelor de semnalizare. Deocamdata, investitia nu se justifica, in conditiile in care CFR Calatori nu dispune nici de locomotive si nici de vagoane care sa dezvolte, respectiv sa suporte o asemenea viteza.
LIPSURI
Problemele vor persista insa si anul viitor pe segmentul Fundulea–Fetesti, portiune care va fi parcursa in continuare in ritm de melc. Pe distanta Fundulea–Lehliu lucrarile se vor inch