Nava Islaz, scufundată în urmă cu zece zile din cauza unei furtuni pe Dunăre, a fost scoasă la suprafaţă joi noapte. Ea se afla la 28 de metri adâncime şi se înfipsese în mâl. „Operaţiunea a fost periculoasă, dar am ţinut totul sub control chemând în ajutor o echipă de scafandri specialişti din Belgrad. A fost nevoie de un echipament special subacvatic de suflare a mâlului de pe fundul apei, pentru evitarea efectului de ventuză, care ar fi produs rupturi navei“, a declarat Viorel Pârcălăbescu, directorul SC Hidroconstrucţia SA Bucureşti, sucursala „Porţile de Fier“ Drobeta Turnu Severin.
Nava avea o greutate de 40 de tone goală, dar, ţinând cont de cele peste zece tone de mâl depuse în interiorul ei, operaţiunea putea dura mai mult. Pentru scoaterea ei a fost nevoie de o gabară pe care au fost amplasate două macarale de mare tonaj, ce au prins nava de la prova şi de la pupa. Dacă operaţiunile de pregătire au durat nouă zile, scoaterea navei la suprafaţă a durat numai o oră. Vasul a fost scos din apă şi ridicat pe gabară, urmând să fie dus în port pentru efectuarea expertizelor tehnice. „Nava a fost scoasă la suprafaţă joi noapte, fiind lăsată să plutească după ce a fost evacuată de apă şi mâl cu ajutorul motopompelor. Ieri, în jurul orei 12.30, operaţiunea de scoatere a navei a luat sfârşit o dată cu ridicarea ambarcaţiunii şi punerea pe o gabară pentru control şi cosmetizare“, a mai declarat directorul Pârcălăbescu.
După primele verificări s-a constatat că nava nu este avariată şi nu are nici o spărtură pe unde să fi intrat apa. Ancheta continuă.
Nava Islaz, scufundată în urmă cu zece zile din cauza unei furtuni pe Dunăre, a fost scoasă la suprafaţă joi noapte. Ea se afla la 28 de metri adâncime şi se înfipsese în mâl. „Operaţiunea a fost periculoasă, dar am ţinut totul sub control chemând în ajutor o echipă de scafandri specialişti din Belgrad. A fo