Fostul director al companiei Renault Louis Schweitzer recunoaste ca nici macar nu s-a pus vreodata problema ca Dacia Logan sa coste maximum 5.000 de euro. Asa promisesera francezii la privatizarea Dacia, in urma cu opt ani. Louis Schweitzer recunoaste, in cartea sa, ca majoritatea declaratiilor sale pe aceasta tema au fost „o cacealma“.
Anuntul oficial spunea ca, in termen de cinci ani de la privatizarea Dacia, va intra in productia de serie „un automobil de familie care va costa maximum 5.000 de euro“
Cea mai ieftina versiune de Dacia Logan costa undeva in jur de 7.000 de euro. Dupa ce proiectul XC90 a prins viata, in 2004, Schweitzer a dat o explicatie pentru pretul mai mare al Loganului. El a spus ca
s-a inceput cu o versiune mai bine echipata, asa cum se face la orice lansare, si in timp vor aparea versiuni mai ieftine. Pentru cei cu venituri reduse, Renault propunea Solenza, aflata in plafonul de 5.000 de euro. Intre timp, Solenza a disparut din fabricatie, dar Logan nu numai ca nu s-a ieftinit, ci s-a scumpit si mai mult
Louis Schweitzer, „parintele Loganului“, a detinut, intre 1992 si 2005, functia suprema in cadrul grupului. In volumul cu tenta autobiografica „Anii mei la Renault.
Intre Billancourt si piata mondiala“, lansat anul acesta, el spune ca ideea Loganului i-a venit dupa o vizita in Rusia, efectuata in 1998, unde a vazut „un hangar imens plin cu masini Lada, construite dupa o tehnologie Fiat a anilor ’60“. Schweitzer a expus aceasta idee colaboratorilor, insa acestia au respins categoric viziunea sefului. El nu a tinut seama de parerea inginerilor si a demarat proiectul XC90
Intr-o carte cu tenta autobiografica lansata anul acesta, fostul director al companiei Renault recunoaste ca nici macar nu s-a pus vreodata problema ca Dacia Logan sa coste, intr-adevar, maximum 5.000 de euro, asa c