Piaţa de retail a înregistrat o creştere de 27,2%, la 4,88 miliarde lei, în timp ce vânzările în spitale au scăzut cu 4,3%, la un miliard lei
Vânyările de medicamente din România au atins aproape şase miliarde lei (1,8 miliarde de euro), în intervalul iulie 2006 - iunie 2007, în creştere cu 20% comparativ cu perioada similară aferentă anilor 2005/2006.
“Creşterea pieţei totale în jurul valorii de 20% cumulată cu aprecierea leului fac în continuare din piaţa românească o piaţă de interes regional. Totuşi, intensificarea concurenţei, creşterea riscului derapajelor fiscale, ca şi măsurile preconizate de reducere a preţurilor şi/sau adaosurilor ne îndeamnă să ne temperăm optimismul pe termen mediu”, se arată în raportul firmei de cercetare Cegedim.
Compania preconizează că piaţa totală va încheia anul 2007 cu o creştere asemănătoare celei actuale, în timp ce în 2008 performanţa vânzărilor nu va egala nivelul de 20%. În ceea ce priveşte canalele de distribuţie, piaţa de retail şi-a menţinut trendul ascendent, înregistrând în ultimele patru trimestre un avans de 27,2%, la 4,88 miliarde lei, în timp ce vânzările din spitale au scăzut cu 4,3%, la un miliard lei.
Vânzările de produse cu prescripţie medicală au consemnat o majorare de 27,9%, la 3,87 miliarde lei, iar cele fără prescripţie medicală au avut un avans de 24,7%, la un miliard lei. Şi în acest interval, pe primul loc se află compania britanică GlaxoSmithKline (GSK), care a raportat vânzări de 477 milioane lei şi o cotă de piaţă de 8%. În al doilea trimestru, GSK a avut încasări de 116 milioane lei.
Locul secund este adjudecat de Roche- Elveţia, cu o cotă de piaţă de 6,9% şi vânzări de 412,7 milioane lei în ultimele patru trimestre. În intervalul aprilie - iunie 2007, Roche a raportat încasări de 100,2 milioane lei. Producătorul elveţian este urmat de grupul francez Sanofi-Aventis cu o