Desi Google a devenit un brand si un verb aparte in dictionar, fiind primul pe lista optiunilor pentru un motor de cautare online eficient, acesta nu are intotdeauna ultimul cuvant, se arata intr-o editie online a Washington Post.
La o privire mai atenta, cautarea online este un fenomen care nu a implinit nici macar 15 ani, asa ca este greu de crezut ca nu este loc de mai mult si ca Google detine toate raspunsurile, sustine Rob Pegoraro, redactor al Washington Post.
Existenta unui monopol pe aceasta piata nu ar trebui incurajata: tehnologia care sta la baza afisarii a ceea ce solicita clientii ajuta companiile sa speculeze preferintele acestora si prin urmare ce publicitate li s-ar adresa mai eficient. “Chiar ne dorim ca o singura companies a controleze tot acest show?” se intreaba Pegoraro.
Nimeni nu va reusi sa castige cota de piata detinuta in prezent de Google, de aproximativ 50% din piata americana pentru web searching, dublu fata de numarul doi, Yahoo, potrivit ultimelor informatii furnizated e ComScore. Alte motoare de cautare online vor trebui sa isi castige utilizatorii de Internet oferind un avantaj competitiv si probabil nu atat de concentrat pe publicitate, arma suprema a Google.
Un test al celor mai mari motoare de cautare exceptand gigantul Google, arata ca Yahoo, Microsoft Live Search si Ask.com al IAC ar putea avansa mai mult, dar nu este deloc usor. Cea mai mare oportunitate in competitia cu Google este, probabil, cautarea pe blog-uri.
Google detine deja unul din cele mai importante servicii de blogging, dar folosirea uneltei de cautare pentru a obtine postari relevante de pe site poate aduce, pe langa mult spam, o pista gresita, afisarea unor site-uri complet irelevante topic-ului cautat si chiar publicitate relationata cu produse sau servicii nesolicitate. Cautarea in Blogger dupa ultimele noutati se inrautateste si m