Foto: Evz
Mihai Coliban a aplicat pentru un post la Moscova doar de verificare si, pana la urma, dupa doua luni de gandire, a ajuns sa accepte pozitia de director de creatie in cadrul BBDO Moscova, parte a retelei mondiale omonime, unul din marii jucatori mondiali in domeniu.
Va coordona creatia uneia dintre cele trei unitati ale agentiei din capitala rusa. Va locui la Moscova doi ani, perioada contractului. Prietena lui, Raluca Stroe, il va insoti in capitala rusa, pentru ca a obtinut pozitia de art director in aceeasi agentie. De maine, Coliban este la noul loc de munca.
Cum a ajuns un plublicitar roman la Moscova?
Total intamplator. Am primit o informatie cum ca o agentie din Moscova, nici nu s-a zis care de la inceput, are nevoie de un creativ. Am trimis un CV, i-a interesat, am vorbit si ne-am inteles.
Ce te-a facut sa aplici?
Initial n-am avut nicio intentie, am vrut sa vad ce se intampla. Era mai mult o verificare, cred ca toata lumea o face. Incerci sa vezi unde te afli, care iti este valoarea. Nu eram chitit sa plec.
Lor le-a placut ceea ce au vazut in CV. Au fost interesati, am avut o convorbire telefonica, m-am dus la interviu la Moscova, am stat o noapte si o zi si m-am intors. Initial, am refuzat, dupa care am mai avut o discutie si am acceptat.
De ce ai refuzat?
Am zis ca incepusem foarte multe lucruri aici si era pacat sa nu vad unde le pot duce. Pe de alta parte, daca ne uitam in regiune, Moscova e cel mai interesant punct.
De acolo se fac foarte multe pentru o zona intreaga. Spre exemplu, pentru toate produsele Mars, creatia se face la Moscova, iar la noi se adapteaza. Este un centru important de business in primul rand.
Cu privire la creatie, nu pot sa spun ca rusii s-au vazut prea mult prin festivaluri. Dar presupun ca acest lucru se v