Nişele înfloresc, dar asta nu va aduce o creştere a calităţii programelor. Recent, la lansarea Media Fact Book, Initiative Media a prognozat o scădere a consumului de televiziune din România Nişele înfloresc, dar asta nu va aduce o creştere a calităţii programelor.
Recent, la lansarea Media Fact Book, Initiative Media a prognozat o scădere a consumului de televiziune din România cu 10%, în 2007. Datele TNS-AGB pe primele şapte luni ale anului arată că cel mai mult au avut de pierdut televiziunile mari. Nişele au crescut şi sunt pline de reclamă.
În iunie şi iulie 2007, consumul total de televiziune a înregistrat un scor egal, cel mai scăzut din 2004 încoace: 17,2 puncte de rating pe all urban, ceea ce înseamnă că doar 1,7-1,8 milioane de români din oraşe s-au uitat la televizor, ca medie pe toată ziua. Conform datelor TNS-AGB oferite de Antena 1, cea mai scăzută valoare lunară fusese înregistrată în august 2006, când fusese vorba de 17,3 puncte.
Scăderea de rating total este un fenomen vechi de ani de zile, pe piaţa TV românească. În ultimul timp, ea stârneşte îngrijorarea pe termen lung a pieţei. E vorba de ani de zile, pentru că pe termen scurt, încasările din publicitate cresc, în ciuda scăderilor de rating, datorită majorării GRP-ului (gross rating point), unitate la care se fac deconturile în publicitatea TV. Mai toate televiziunile semnificative - inclusiv nişele "onorabile" - din România sunt "sold out", cu alte cuvinte întregul spaţiu publicitar e ocupat de spoturi.
Scad staţiile generaliste şi efectele asupra pieţei
La nivelul întregii pieţe, adică al tuturor românilor care se uită la televizor, scăderea nu este atât de consistentă. Şi în alţi ani, lunile iulie şi august au adus ratinguri de 17-18 puncte, faţă de 20-25 de puncte în perioada octombrie-martie, când românii nu se află în concedii şi îşi petrec mult timp