Piaţa farmaceutică autohtonă îşi consolidează poziţia în context regional. Reprezentanţii firmelor de cercetare atrag atenţia însă asupra potenţialelor provocări ce se vor contura pe
Piaţa farmaceutică autohtonă îşi consolidează poziţia în context regional. Reprezentanţii firmelor de cercetare atrag atenţia însă asupra potenţialelor provocări ce se vor contura pe termen mediu.
Vânzările de medicamente din ţara noastră au atins aproape şase miliarde lei (1,8 miliarde de euro), în intervalul iulie 2006 - iunie 2007, în creştere cu 20% comparativ cu perioada similară aferentă anilor 2005/2006, cel de-al doilea trimestru al acestui an având un aport de 1,48 miliarde lei (465,8 milioane de euro).
Performanţe mai slabe în 2008
"Creşterea pieţei totale în jurul valorii de 20%, cumulată cu aprecierea leului fac în continuare din piaţa românească o piaţă de interes regional. Totuşi, intensificarea concurenţei, creşterea riscului derapajelor fiscale, ca şi măsurile preconizate de reducere a preţurilor şi/sau adaosurilor ne îndeamnă să ne temperăm optimismul pe termen mediu", se arată în raportul firmei de cercetare Cegedim, preluat de Mediafax.
Compania preconizează că piaţa totală va încheia anul 2007 cu o creştere asemănătoare celei actuale, în timp ce, în 2008, performanţa vânzărilor nu va egala nivelul de 20%.
Raportat la al doilea trimestru de anul trecut, în perioada aprilie-iunie 2007 vânzările de medicamente au crescut cu circa 13%, de la 1,31 miliarde lei la 1,48 miliarde lei. Raportat la canalele de distribuţie, piaţa de retail şi-a menţinut trendul ascendent, înregistrând în ultimele patru trimestre un avans de 27,2%, la 4,88 miliarde lei, în timp ce segmentul de spital a scăzut cu 4,3%, la un miliard de lei. Vânzările de produse cu prescripţie medicală au consemnat o majorare de 27,9%, la 3,87 miliarde lei, iar cele fără pres