Primul producator auto la nivel mondial, Toyota, se află pe primul loc şi în topul brandurilor, cu o valoare de 32 de miliarde de dolari, potrivit top 100 Global Brands întocmit de Interbrand, care include în acest an 11 branduri auto. Pe locul 2, în clasamentul brandurilor auto, se află Mercedes Benz, cu 23,5 miliarde de dolari. Studiul arată o creştere importantă şi pentru cei de la BMW. Japonezii revin în top cu Honda, care se află pe locul 19 în topul general al mărcilor, cu o valoare a afacerii de aproximativ 18 miliarde de dolari.
Următoarea clasată în topul auto mondial este Ford, cu o scădere de 19% a valorii companiei, fiind un exemplu negativ pentru eforturile de îmbunătăţire a brandului. Următoarele locuri în clasamentul auto sunt ocupate de VW şi Audi cu 6,5, respectiv 4,8 miliarde de dolari. Urmează în ordine marca Hyundai pe locul 8 în top zece auto şi poziţia 72 în topul global, cu o valoare de 4,45 miliarde de dolari. Hyundai este urmată de Porsche şi Lexus, care ocupă locul 91 în general. În top 100 al mărcilor se mai află şi Nissan, aproape de ultimele poziţii, respectiv pe locul 98. (P.B.)
Primul producator auto la nivel mondial, Toyota, se află pe primul loc şi în topul brandurilor, cu o valoare de 32 de miliarde de dolari, potrivit top 100 Global Brands întocmit de Interbrand, care include în acest an 11 branduri auto. Pe locul 2, în clasamentul brandurilor auto, se află Mercedes Benz, cu 23,5 miliarde de dolari. Studiul arată o creştere importantă şi pentru cei de la BMW. Japonezii revin în top cu Honda, care se află pe locul 19 în topul general al mărcilor, cu o valoare a afacerii de aproximativ 18 miliarde de dolari.
Următoarea clasată în topul auto mondial este Ford, cu o scădere de 19% a valorii companiei, fiind un exemplu negativ pentru eforturile de îmbunătăţire a brandului. Următoarele locuri în clasamentul auto sunt o