Campbell Soup Co., cel mai mare producator de conserve cu supa din lume, a anuntat ca urmeaza sa vanda Godiva Chocolatier, divizia sa de dulciuri, pe motiv ca produsele din ciocolata nu se potrivesc cu strategia companiei de a se concentra asupra promovarii alimentelor sanatoase si rustice, informeaza Bloomberg. Valoarea actiunilor producatorului de dulciuri a scazut cu 4,6%, inregistrand cea mai mare depreciere din ultimii trei ani.
Analistii financiari de pe Wall Street preconizeaza ca divizia de dulciuri ar putea fi vanduta pentru 1 miliard de dolari (720 de milioane de euro), in conditiile in care aceasta inregistreaza un volum de vanzari anual de peste 500 de milioane de dolari (363 milioane de euro). Godiva ar putea trezi interesul unor companii private si al unor investitorilor din Golful Persic, neexcluzand nici posibilitatea de a fi integrata in cadrul unor mari conglomerate producatoare de alimente.
Godiva, care genereaza aproximativ 7% din volumul total de vanzari de 7,3 miliarde de dolari (5,3 miliarde de euro) al companiei Campbell, pare sa nu se mai plieze pe strategia nou adoptata de a accelera ritmul vanzarilor de supe si snacks-uri in Statele Unite ale Americii, precum si de a se extinde pe pietele emergente din China si Rusia. Specialistii afirma ca vanzarea companiei producatoare de ciocolata va avea consecinte pozitive, resursele astfel castigate putand fi folosite pentru a investi in pietele emergente si in segmentele de produse care inregistreaza volume mari de vanzari.
Anul acesta, costurile de publicitate pentru Godiva au afectat nivelul veniturilor, provocand o depreciere de 2,5% a profitului unitatii de productie care inglobeaza producatorul de ciocolata. Profitul operational pentru diviziile de supa si sosuri a crescut cu 11%, pana la suma de 778 milioane de dolari (565 milioane de euro).
Printre potentialii cumparat