De 335 de zile, sibienii ar fi trebuit sa beneficieze de o varianta ocolitoare. Incapacitatea autoritatilor de a gestiona construirea a 23,5 kilometri de autostrada, duce la pierderi de vieti omenesti si de milioane de euro. ZIARUL de Sibiu demareaza o campanie prin care, zilnic, sa atraga atentia asupra indolentei ce planeaza peste investitia vitala sanatatii orasului.
Exemplul de azi - abia acum autoritatile evalueaza lucrarile executate. Acum, dupa mai bine de doua luni de la anuntul rezilierii contractului cu Todini.
In urma contractului semnat pe 12 septembrie 2003, centura ocolitoare a Sibiului ar fi trebuit sa fie gata in 36 de luni. Cu alte cuvinte, din 12 septembrie anul trecut, cele aproximativ 24.000 de masini care tranziteaza, zilnic, Sibiul ar fi trebuit sa treaca cu 130 de kilometri pe ora pe prima varianta ocolitoare a unui oras din Romania care are profil de autostrada.
In cel mai aiurit stil romanesc, lucrurile nu au mers deloc asa cum au fost proiectate. La trei ani dupa demararea lucrarilor, cu intarzieri care contabilizau deja cel putin 18 luni, constructorul Todini a oprit lucrarile, datorita platilor pe care Compania Nationala de Drumuri si Autostrazi (CNADN) refuzau sa le efectueze.
Dupa tergiversari carora nimeni nu le-a explicat rostul, din mai anul acesta, autoritatile de la Bucuresti, Ministerul Transporturilor, au lasat sa se inteleaga faptul ca intre Todini si CNADN cotnractul a fost reziliat. In mod normal, ar fi trebuit o evaluare rapida a lucrarilor si lansarea demersurilor pentru o noua licitatie.
Surpriza romaneasca insa - evaluarea lucrarilor a inceput abia saptamana trecuta.
In mai 2007, reprezentantii CNADN dadeau ca subinteleasa rezilierea contractului cu Todini. Nici un document oficial nu a fost dat publicitatii in acest sens, dar reprezentantii Ministerului Transportu