Toyota Prius, cel mai bine vandut model hibrid din lume, nu va beneficia de o noua generatie in 2008, fiind astfel depasit ciclul de cinci ani pentru schimbul de generatii specific producatorilor auto. Intarzierea, de cel putin sase luni, a survenit datorita numeroaselor probleme aparute la testarea bateriilor litiu-ion.
Toyota a vandut mai bine de un milion de astfel de unitati de la lansarea primului model de Prius in anul 1997 si pana in prezent. Cea mai importanta piata pentru hibrizi este piata nord-americana .
In luna iulie vanzarile pe taramul american au crescut cu 50% fata de aceeasi luna a anului precedent, totalizand 217.433 de unitati, dintre care 110.565 au fost Prius.
Conform specialistilor americani din lumea auto, citati de Bloomberg, interesul manifestat de public pentru actuala generatie ar putea atenua eventualele pierderi generate de decalarea pana in 2009 a noii generatii.
Datorita costurilor mai mari pentru dezvoltarea unui prototip hibrid, comparativ cu cele ale unui autoturism conventional, prelungirea ciclului de viata a actualei generatii de Prius va oferi posibiltatea companiei Toyota sa amortizeze investitia initiala.
Modelul curent de Prius foloseste baterii pe baza de nichel recunoscute pentru ciclului de viata sporit al acestora, fiind capabile sa reziste pe intreaga durata de viata a autoturismului. Adoptarea unitatilor de stocare pe baza de litiu a venit ca o necesitate pentru imbunatatirea economiei de combustibil fosil, bateriile pe litiu stocand o cantitate dubla de energiei, comparativ cu cele folosite pana in prezent de niponi. Acest tip de baterii este uzitat si de prototipurile exclusiv electrice care isi fac ciclul de incarcare direct de la sursele casnice de curent.
Dezavantajele bateriilor pe litiu, evidentiate in testele sustinute de Toyota, au scos la iveala tendinta acestora de a se