Piata farmaceutica locala a avansat cu circa 19% in primul semestru al acestui an, pana la 3,05 mld. lei (915 mil. euro), ritmul de crestere fiind situat peste estimarile initiale ale jucatorilor din piata.
Astfel in cel de-al doilea trimestru al anului, vanzarile de medicamente au atins 1,48 mld. lei (452, 66 mil. euro), cu aproape 13% mai mult comparativ cu perioada similara a anului trecut, potrivit datelor firmei de cercetare de piata Cegedim Romania.
"Cresterea pietei totale in jurul valorii de 20% cumulata cu aprecierea leului fac in continuare din piata romaneasca o piata de interes regional. Totusi, intensificarea concurentei, cresterea riscului derapajelor fiscale, ca si masurile preconizate de reducere a preturilor si/sau adaosurilor ne indeamna sa ne temperam optimismul pe termen mediu", se arata in raportul firmei de cercetare Cegedim.
Cresterea de aproape 20% este privita cu rezerve de catre jucatorii din piata.
"O crestere de 20% este un nivel minim pe care Romania ar trebui sa il aiba in perioada urmatoare. Avansul acesta nu mi se pare important. Ar trebui mai degraba urmarita evolutia luna de luna a vanzarilor de medicamente. Astfel in ultimele sase luni se observa ca ne-am aplatizat cresterea, iar evolutia din trimestrul doi la trimestrul unu este chiar ingrijoratoare", a spus Marius Savu, directorul general al Eli Lilly Romania.
Raportat la canalele de distributie, piata de retail si-a mentinut trendul ascendent, inregistrand in perioada iulie 2006 - iunie 2007 un avans de 27,2%, la 4,88 miliarde lei, in timp ce segmentul de spital a scazut cu 4,3%, la un miliard de lei. Vanzarile de produse cu prescriptie medicala au consemnat o majorare de 27,9%, la 3,87 mld. lei, iar cele fara prescriptie medicala au avut un avans de 24,7%, la un miliard de lei.
"Pentru trimestrul trei estimez o evolutie usor desc