» Gurile de canal – amplasate fie mai jos, fie mai sus de nivelul strazii – reprezinta, probabil, cea mai mare sursa de nervi pentru soferi, mai mare decat traficul aglomerat sau lipsa locurilor de parcare.
Problema apare in toate orasele romanesti. Autoritatile se declara constiente de situatie, anunta periodic lucrari de remediere, dar rezultatele abia se vad.
Cauzele acestui fenomen stresant pentru conducatorii auto difera in functie de cei intrebati: unii sustin ca de vina e natura terenului sau vechimea strazilor, altii acuza neglijenta constructorilor.
De gurile de canal reparate aiurea nu au scapat nici pilotii care au participat la concursul automobilistic desfasurat in mai in Capitala. Potrivit agentiei de stiri Rompres, Bucharest Ring este singurul circuit din Europa care are pe suprafata sa guri de canal, lucru resimtit din plin de concurenti in masinile lor joase cu viteze medii de 200 kilometri la ora. "Nu sunt prea incantat de calitatea suprafetei de rulare. Exista denivelari care ne creeaza probleme serioase", a declarat italianul Andrea Bertolini, campion in FIA GT, care a concurat pe un Maserati MC12. Asta in conditiile in care asfaltul abia fusese turnat special pentru aceste curse.
Bucuresti – 5.000 de lei noi amenda
Problema gurilor de canal mai joase sau mai inalte decat nivelul strazii dureaza deja de ani buni si, in ciuda asigurarilor si eforturilor anuntate de autoritati, va mai tine inca pe atata. O hotarare a Consiliului General al Municipiului Bucuresti (copiind decizii asemanatoare intrate deja in vigoare in mari orase din tara) a stabilit ca, in cazul lucrarilor de reabilitare si de modernizare a sistemului rutier, capacele de canal trebuie aduse la nivel de catre constructorul de drum; in cazul strazilor care nu fac obiectul unei modernizari, capacele vor fi aduse la nivel de catre regiile si socie