Siguranţa circulaţiei pe autostrăzi nu prezintă prea mult interes pentru autorităţile centrale. Deşi necesarul anual pentru intreţinerea celor 227 kilometri de autostradă este de 50 de milioane de euro, anul acesta Ministerul Transporturilor nu a alocat nici un ban pentru această operaţiune.
Siguranţa circulaţiei pe autostrăzi nu prezintă prea mult interes pentru autorităţile centrale. Acestea nu au alocat nici un ban pentru intreţinerea acestei categorii de drumuri.
Anul acesta, Ministerul Transporturilor (MT) nu a alocat nici un leu pentru intreţinerea singurelor autostrăzi date in folosinţă din ţară respectiv Bucureşti - Piteşti şi Bucureşti - Cernavodă. Anual sunt necesare fonduri de circa 50 de milioane de euro pentru intreţinerea celor 227 kilometri de autostradă, potrivit reprezentanţilor Companiei de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din Romănia (CNADNR). "Necesarul pe an se ridică la 50 de milioane de euro, dar pentru acest an am estimat că vom avea nevoie de circa 50 demilioane de lei, insă nu a fost alocată nici o sumă", a declarat Florin Dascălu, directorul de Intreţinere Drumuri din cadrul CNADNR. Intărzierile la intreţinere fac ca 60% din reţeaua de drumuri să aibă nevoie de reparaţii sau modernizări, care sunt mai scumpe decăt intreţinerea. De asemenea, costurile cu intreţinerea maşinilor cresc, iar viteza de circulaţie se reduce.
SIGURANŢĂ. Pentru intreţinerea completă a celor 227 kilometri de autostradă din ţară, compania are nevoie, pe o perioadă de zece ani, de cel puţin 400 de milioane de euro, potrivit unui studiu al CNADNR. "Aceste sume sunt necesare pentru ca aceste autostrăzi să păstreze un anumit standard de calitate, conform normelor de intreţinere ale celor două autostrăzi", a explicat Dascălu. Costurile cu intreţinerea pentru un kilometru de drum naţional (DN) sunt de 11 ori mai mici decăt cele inr