Marile companii de pe piata produselor de larg consum au initiat o adevarata revolutie in industria ambalajelor, prin transformarea lor in suporturi publicitare tridimensionale, cu scopul de a atrage cat mai multi clienti. Aceasta schimbare de strategie se datoreaza, in mare parte, ritmului alert in care se dezvolta Internetul, ceea ce ii face pe producatori sa piarda din publicul afiselor si spoturilor publicitare conventionale, informeaza New York Times.
Potrivit specialistilor, exista varii motive care au determinat aceasta schimbare din industria ambalajelor. Unele companii doresc sa micsoreze marimea ambalajelor si, prin aceasta, sa-si reduca impactul nefast asupra mediului inconjurator. Mai mult, schimbarea design-ului ambalajelor este o modalitate foarte eficienta si putin costisitoare pentru a transmite ideea de nou posibilului cumparator.
Daca in anii '90, un model de ambalaj era folosit chiar si timp de 7 ani, astazi, specialistii in marketing considera ca perioada medie de “viata” a unuia este de maxim 2 ani. “Mass-media este din ce in ce mai fragmentata, iar noua ne vine tot mai greu sa gasim un public atent pentru spot-urile publicitare de la televizor. In schimb, un ambalaj poate sa le ofere toate informatiile de care au nevoie intr-o forma atractiva”, crede Jerry Kathman, directorul executiv al LPK, o agentie de brand management.
De asemenea, cumparatorii s-au obisnuit sa priveasca ambalajele aspectuoase, ademenitoare, design-ul acestora devenind principala preocupare in strategiile de marketing. “Consumatorii cauta noul”, este de parere Kimberly Drosos, director al departamentului de dezvoltare a ambalajului in cadrul Unilever, America de Nord. Recent, compania a lansat un nou ambalaj pentru gelurile de dus Axe, acesta semanand cu joystick-ul pentru jocurile video.
Mari companii americane fac deja cercetari pentru a inc