WPP, cel de-a doilea grup de publicitate la nivel mondial din punctul de vedere al veniturilor, se pregateste sa intre sub lupa mass-media si a analistilor financiari odata cu anuntarea cifrei de venituri pe primul semestru. Toata atentia se va concentra asupra directorului executiv, Sir Martin Sorrell, initiatorul unui sir de achizitii lipsite de rezultatele scontate, pe fondul unui deprecieri a pietei de profil din Marea Britanie, informeaza presa internationala.
In luna iunie, oficialii WPP anuntau ca piata publicitara engleza este una dificila, veniturile companiei majorandu-se doar cu 3%, in conditiile in care valoarea dolarului continua sa se deprecieze. Cel mai mare grup publicitar britanic, detinator al unor agentii precum GroupM, Ogilvy&Mather Worldwide si Grey Worldwide, s-a aventurat in achizitionarea a unor mari agentii din Asia, urmarind ca pe termen lung sa-si concentreze atentia pe strategii publicitare neconventionale, in afara granitelor Marii Britanii.
Corporatia a inregistrat cheltuieli masive prin cumpararea mai multor agentii de publicitate asiatice, insa multe dintre acestea au esuat in a genera profiturile asteptate. Lunile acestea, grupul WPP a achizitionat agentia de publicitate digitala Refinery din Statele Unite ale Americii, Star Eco din China, Interactive Television Private Limited din India si SRP Corporation and ComHaus din Coreea de Sud.
Specialistii financiari sunt de parere ca recentele achizitii ale grupului s-au dovedit a fi neperformante, situatie ce a degenerat intr-o periculoasa dependenta a agentiilor de imprumuturile bancare. “Daca WPP va continua sa aiba profituri substantiale, atunci o mica datorie la banca nu va fi o problema. Greutatile apar doar daca exista o convergenta a unei grave neperformante din partea noilor achizitii si a unei depreciere a valorii creditelor, in general”, crede Bob Willott, edit