Revista online de afaceri eMarketer preconizeaza ca numarul de privitori ai clipurilor video va creste de la 114 milioane in 2006 la 183 de milioane in urmatorii 4 ani. In consecinta, clipurile video online se bucura de o tot mai mare popularitate in randul internautilor, oferind utilizatorilor ceea ce televiziunea traditionala nu poate inlesni: selectarea si vizionarea continuturilor in functie de propriile preferinte si dorinte.
“Unii dintre cei mai mari jucatori ai industriei de profil se tem ca accesul liber la continuturile video ameninta televiziunea traditionala si distributia de film. Altii, dimpotriva, au remarcat potentialul enorm pe care il reprezinta acesta atunci cand vorbim despre cresterea veniturilor prin aplicarea de noi modele de afaceri, incluzand streaming-ul video publicitar, descarcarile de continut video contra cost , serviciile video cu plata si inchirierile online”, crede Paul Verna, analist senior la eMarketer.
Analistii de la eMarketer au realizat si un top al celor mai vizionate continuturi video pe Internet. Astfel, stirile se afla pe primul loc, cu peste 14% din preferintele internautilor, filmele ocupa locul secund, cu 12%, fiind indeaproape urmate de videoclipurile muzicale, cu 11%. Categoriile de la baza clasamentului sunt cele care fac obiectul genurilor de nisa, precum desenele animate si rapoartele financiare, dar si cele care se bucura de un continut video de calitate si de durata, ca filmele si emisiunile de televiziune.
“Exista mai multe modele de a scoate profit din clipurile video online, insa expansiunea unui model publicitar de castig pentru continuturile online va fi foarte periculoasa pentru sanatatea industriei de profil”, este de parere Verna. Pana in 2011, 165 de milioane de utilizatori vor fi vazut spoturi publicitare online, potrivit previziunilor emise de eMarketer, in comparatie cu cele 88 de mili