Riscăm să pierdem, astfel, câteva din avantajele create de introducerea cotei unice de impozitare. ugetul Uniunii Europene va fi revizuit astfel încât ţările membre să participe la Riscăm să pierdem, astfel, câteva din avantajele create de introducerea cotei unice de impozitare.
ugetul Uniunii Europene va fi revizuit astfel încât ţările membre să participe la finanţarea acestuia printr-o taxă europeană, al cărei cuantum nu este, deocamdată, cunoscut. Principalul efect al acestei taxe asupra României ar putea consta în pierderea avantajelor cotei unice.
"România ar putea să-şi piardă avantajul competitiv al cotei unice, dacă va fi introdusă o taxă europeană pentru bugetul Uniunii Europene", a declarat, ieri, şeful Departamentului pentru Afaceri Europene (DAE), secretarul de stat Adrian Ciocănea. Instituirea unei taxe europene, începând din 2014, este susţinută de unii critici ai bugetului actual al UE.
În opinia acestora, bugetul Uniunii este caracterizat de "o complexitate prea mare a surselor proprii" şi de "absenţa unei resurse veritabile pentru formarea veniturilor". Adrian Ciocănea a precizat că România nu este în favoarea introducerii unei taxe europene, care i-ar micşora competitivitatea fiscală. El a ţinut să sublinieze că
România va trebui să aibă o "poziţie foarte clară" pe acest subiect, mai ales că din 2008 vor fi discutate şi eficienţa instrumentelor de sprijin din agricultură, cotele de producţie şi mecanismele de plată directă. "România trebuie să aibă o iniţiativă, o reacţie internă, apoi una externă", a adăugat Ciocănea.
În septembrie va apărea un document cu "probleme-cheie" Până în septembrie 2007, Comisia Europeană va elabora un document cu problemele-cheie, după care vor urma consultări timp de şase-nouă luni - perioadă în care Executivul european va avea la dispoziţie şi două studii independente. Apoi, în