Mai multe lucrări de artă au fost dezvelite ieri, la finalul Taberei Internaţionale de Sculptură „Constantin Brâncuşi“ de la Târgu Jiu, care se desfăşoară de şapte ani.
GORJ. Municipiul Târgu Jiu a devenit recunoscut în lumea culturală prin faptul că aici se află renumitele capodopere ale lui Constantin Brâncuşi: Coloana fără Sfârşit, Poarta Sărutului şi Masa Tăcerii.
La Tabăra Internaţională de Sculptură din acest an au participat şase sculptori, din tot atâtea ţări, care au trudit timp de o lună pentru realizarea unor creaţii artistice: Neculai Băndărău, din România, Ivan Kanev Hristov, din Bulgaria, Sunao Ikegawa, din Japonia, Iorgos Iliopoulos, din Grecia, Goran Bzenic, din Serbia, şi Remus Botar, din Austria. Lucrările realizate de aceştia au fost amplasate în diverse zone ale oraşului lui Brâncuşi, iar ieri a avut loc inaugurarea lor.
Sculptorul japonez a întruchipat legenda Dragobetelui
Una dintre cele mai apreciate sculpturi este cea a artistului japonez, Sunao Ikegawa, care se află într-un mic părculeţ dintr-un cartier mărginaş al municipiului Târgu Jiu. Lucrarea este intitulată „Dragobetele“, deşi această sărbătoare şi mai ales legenda nu sunt cunoscute în Japonia. Sculptura înfăţişează un bărbat şi o femeie uniţi şi care parcă se află într-un fel de zbor în căutarea perfecţiunii. Sculptorul japonez şi-a numit creaţia „Dragobetele“, după ce a auzit povestea acestei sărbători de la alt artist. „Legenda s-a potrivit foarte bine cu ceea ce voiam eu să exprim prin această lucrare“, a spus Sunao Ikegawa. El şi-a numit iniţial lucrarea „Lumină“, gândindu-se că bărbatul şi femeia, care sunt uniţi de dragoste, sunt ghidaţi de lumină în căutarea unei iubiri şi mai mari.
Au existat şi unele nemulţumiri din partea sculptorilor. Artistul grec, Iorgos Iliopoulos, s-a arătat nemulţumit de modul în care a fost poziţionată lucr