Combinand uneltele de cautare pe Internet cu resursele vaste ale Web-ului si cu registrele personale de sanatate din online, Google si Microsoft pun la cale modalitati de a imbunatati sistemul medical si de a-i ajuta pe utilizatori sa ia decizii responsabile privind propria sanatate.
"In spatele acestor demersuri se afla masificarea consumului de informatie medicala", a declarat doctorul David J. Brailer, fostul coordonator al Departamentului de Sanatate si Tehnologia Informatiei, din cadrul administratiei Bush, citat de The New York Times.
Specialistii considera ca este prea devreme pentru a stabili daca Google sau Microsoft vor progresa in aceasta directie. Sistemul sanitar este un domeniu in care politica, regulamentele si vechile interese tind sa incetineasca ritmul in care se produc schimbarile, iar companiile din IT sunt renumite pentru cat de repede isi pierd rabdarea.
O alta probelma ar fi ca, pentru majoritatea utilizatorilor, tastarea simptomelor unei probleme de sanatate intr-un motor de cautare online difera mult de incredintarea acestora unui titan corporativ.
Google si Microsoft constientizeaza obstacolele si sunt de acord ca schimbarea sistemului sanitar va fi o lupta lunga si complicata. Cu toate acestea, companiile vad un potential in atragerea unei largi audiente pentru publicitatea in domenii ca pharma si alte servicii medicale. Ambele companii aduc avantaje considerabile pentru consumatori, prin tehnologia pe care o folosesc.
Se stie ca software-ul Microsoft animeaza mai mult de 90% din toate calculatoarele personale, in timp ce Google este primul motor de cautare la care se apeleaza in probleme medicale. In acelasi timp, oamenii se indreapta din ce in ce mai mult spre computere si spre Web pentru informatii sanitare si sfaturi. Un studiu publicat de Harris luna trecuta a aratat ca 52% din adulti apeleaza frecvent la