Piaţa ferestrelor creşte cu aproximativ 30% şi va ajunge la un miliard de euro în 2007 Cei mai mari jucători ating cifre de afaceri de aproape 30 milioane de euro, dar stăpânesc cote
Piaţa ferestrelor creşte cu aproximativ 30% şi va ajunge la un miliard de euro în 2007
Cei mai mari jucători ating cifre de afaceri de aproape 30 milioane de euro, dar stăpânesc cote de piaţă mai mici de 5%. Numărul producătorilor de ferestre, ajuns la 4.500, se va reduce semnificativ, ca urmare a presiunii celor mari şi a reglementărilor ce urmează a intra în vigoare.
Creşterea pieţei va mai rămâne de aproximativ 30% şi în următorii ani, iar unii jucători cred că abia din 2015-2020 ea se va limita la cel mult 10%. După acest an va începe o consolidare a pieţei. Cursa pentru o cotă de piaţă cât mai mare mai are o miză în afara câştigului imediat. Între costul de achiziţie a materiei prime, pe care îl suportă un mic producător, şi unul mare pot exista diferenţe chiar şi de 100%, apreciază Cosmin Ionescu, vicepreşedinte al companiei Casa Noastră. În aceste condiţii, preţul de producţie creşte şi el.
El consideră că cine vrea să rămână pe piaţă trebuie să aibă o producţie de 400 de ferestre pe schimb. Pentru a atinge un astfel de volum, doar investiţia în echipamente se ridică la peste 2,5 milioane de euro. Ionescu crede că 20-30 de companii vor putea trece peste acest prag, iar primii zece producători vor concentra 70-80% din piaţă.
În plus, din 1 februarie 2009, companiile vor fi obligate să-şi certifice conformitatea produsului şi să aplice marca CE. Costurile de certificare sunt evaluate la cel puţin 10.000 de euro, potrivit lui Harilaus Kilaiditis, vicepreşedinte al Patronatului Producătorilor de Tâmplărie Termoizolantă. La acestea se adaugă investiţii pe care producătorii vor fi nevoiţi să le facă pentru a obţine certificarea. Pentru a le reduce efort