Prezenţa unui adult în preajma bebeluşului care începe să vorbească este de neînlocuit, afirmă specialiştii în creşterea şi educarea celor mici. Fiecare părinte ştie că un mediu Prezenţa unui adult în preajma bebeluşului care începe să vorbească este de neînlocuit, afirmă specialiştii în creşterea şi educarea celor mici.
Fiecare părinte ştie că un mediu animat, cu muzică şi imagini atrăgătoare, este indicat în creşterea copilului, în formarea imaginaţiei acestuia şi în stimularea activităţii cerebrale. Însă ultimele studii în domeniu arată că vizionarea îndelungată a DVD-urilor şi a programelor de televizor poate acţiona în defavoarea micuţului, întârziindu-i formarea vocabularului.
Pentru fiecare patru ore petrecute zilnic în faţa televizorului, copiii cu vârste cuprinse între 8 şi 16 luni înţeleg în medie cu şase până la opt cuvinte mai puţin faţă de micuţii care nu sunt supuşi acestor influenţe, susţin prof. Frederick Zimmerman, împreună cu colegii săi de la Universitatea din Washington.
Cercetătorii au mai afirmat, în "Jurnalul de Pediatrie", că influenţa negativă se manifestă numai în cazul acestor bebeluşi, copiii mai mari de un an şi patru luni nefiind afectaţi nici pozitiv, dar nici negativ de expunerea la DVD-uri sau la alte programe educative.
"Cel mai important lucru pe care acest studiu îl relevă este faptul că nu există nicio dovadă clară care să pună în evidenţă beneficiile pe care copiii le pot trage din DVD‑uri sau din alte programe de la televizor. Cu toate acestea, există însă unele efecte negative, dăunătoare", a afirmat prof. Zimmerman. "Concluzia este următoarea: cu cât micuţii sunt mai mult timp expuşi acestor forme de divertisment, cu atât efectul asupra formării vocabularului este mai mare. Timpul petrecut în faţa televizorului contează", a continuat coordonatorul studiului.
Televizorul îi privează pe copii