Sumele alocate promovării online de companiile vest-europene se vor dubla în următorii şase ani, ajungând la 16 miliarde de euro Specialiştii în marketing cred că, în ziua de azi, este tot mai greu să „ţinteşti“ consumatorii prin metode tradiţionale, în special pe cei tineri. Din această cauză, bugetele alocate pentru marketingul pe internet în Europa de Vest vor creşte anual cu 15% până în 2012. Conform unui studiu publicat recent de firma american
Sumele alocate promovării online de companiile vest-europene se vor dubla în următorii şase ani, ajungând la 16 miliarde de euro
Specialiştii în marketing cred că, în ziua de azi, este tot mai greu să „ţinteşti“ consumatorii prin metode tradiţionale, în special pe cei tineri. Din această cauză, bugetele alocate pentru marketingul pe internet în Europa de Vest vor creşte anual cu 15% până în 2012.
Conform unui studiu publicat recent de firma americană Forrester Research, europenii din statele cele mai dezvoltate navighează pe internet în medie 14,3 ore pe săptămână, în timp ce bugetul de timp alocat vizionării programelor TV este de 11,3 ore. În acelaşi timp, 36% dintre internauţi spun că se uită la televizor mai puţin tocmai pentru că alocă mult timp navigării pe internet.
Aceste schimbări ale comportamentului consumatorilor au pus pe gânduri oamenii de marketing, care au înţeles că internetul este un instrument foarte eficient pentru atragerea, păstrarea şi loializarea clienţilor. Din această cauză, companiile îşi vor dubla sumele alocate acestui mediu de comunicare în următorii cinci ani. „Bugetele de marketing online vor creşte în primul rând pentru a ţinti mai bine populaţia tot mai numeroasă care intră pe internet şi care foloseşte acest mediu pentru fundamentarea a tot mai multe decizii“, consideră Rebecca Jennings, analist