Intrarea noilor operatori a erodat în ultimul an poziţia de lider autoritar al companiei Blue Air În condiţiile în care traficul aerian la nivel global creşte anual cu 6%, în România creşterea este de 20%. Companiile low cost, care au transportat anul trecut circa un milion de pasageri, sunt principalii „vinovaţi“ pentru această dinamică. În urmă cu doi-trei ani, supremaţia low cost în România era deţinută de către operatorul autohton Blue Air. Într
Intrarea noilor operatori a erodat în ultimul an poziţia de lider autoritar al companiei Blue Air
În condiţiile în care traficul aerian la nivel global creşte anual cu 6%, în România creşterea este de 20%. Companiile low cost, care au transportat anul trecut circa un milion de pasageri, sunt principalii „vinovaţi“ pentru această dinamică.
În urmă cu doi-trei ani, supremaţia low cost în România era deţinută de către operatorul autohton Blue Air. Între timp, traficul aerian s-a intensificat şi noi companii, cu cotă de piaţă semnificativă în Europa, au pătruns pe piaţa românească. Printre ultimii intraţi în jocul aerian se numără şi Germanwings, divizia de low cost a operatorului Lufthansa, care a început să opereze pe ruta Köln – Bucureşti, de trei ori pe săptămână, şi estimează atragerea unui număr de aproximativ 30.000 de pasageri în primul an. De asemenea, din luna mai, divizia low cost a spaniolilor de la Iberia, Clickair, s-a lansat în ţara noastră. În acest an, mai sunt aşteptate să „aterizeze“ marile companii europene EasyJet şi Rynair. „Piaţa va deveni stabilă către sfârşitul deceniului, iar numărul pasagerilor transportaţi de companiile low cost se va dubla“, spune Jozsef Varadi, CEO Wizz Air.
Pentru că de anul trecut au intrat cel puţin patru operatori pe piaţa noastră, oferta de preţuri a fost extrem de competitivă.