DEOSEBIRE Câţi bărbaţi aţi văzut în ultima vreme citind o revistă? Dar femei? Balanţa atârnă clar spre doamne. Din acest motiv, advertiserii au preferat în acest an mai degrabă revistele adresate femeilor, cele pentru bărbaţi suferind scăderi semnificative ale veniturilor din publicitate. În bătălia pentru atragerea cititorilor, companiile media au pus în joc suplimente, extensii de brand sau un număr sporit de pagini. Munca trusturilor de presă a fost răsplătită
DEOSEBIRE Câţi bărbaţi aţi văzut în ultima vreme citind o revistă? Dar femei? Balanţa atârnă clar spre doamne. Din acest motiv, advertiserii au preferat în acest an mai degrabă revistele adresate femeilor, cele pentru bărbaţi suferind scăderi semnificative ale veniturilor din publicitate.
În bătălia pentru atragerea cititorilor, companiile media au pus în joc suplimente, extensii de brand sau un număr sporit de pagini. Munca trusturilor de presă a fost răsplătită cu mărirea veniturilor din publicitate pentru revistele adresate femeilor. Acestea sunt clasificate în categoriile mass-market, middle market şi up-market, fiecare grup de presă având însă criterii proprii de includere într-o anumită categorie.
Comparativ cu primul semestru din 2006, în perioada similară din acest an, toate aceste segmente de reviste pentru femei s-au bucurat de câştiguri mai mari din publicitate.
În ultimul an, s-a conturat segmentul mass-market, reprezentat de Libertatea pentru femei, Femeia de azi şi Formula AS. „Categoria a reuşit să atragă în 2007 mai multe venituri, pe măsură ce au apărut datele de audienţă“, explică Mirela Murariu, director de publicitate la Ringier. Cele mai mari încasări brute din publicitate, potrivit Alfacont Mediatrack, le-a înregistrat Libertatea pentru femei, ale cărei venituri au sporit cu peste 38%.
Poa