Gigantul israelian Teva, cel mai mare jucator de pe piata mondiala a medicamentelor generice, si-a bifat Romania pe lista prioritatilor din Europa Centrala si de Est pentru urmatorii ani.
Compania si-a propus o tinta de vanzari de 60 mil. dolari in urmatorii trei ani si un loc intre primii cinci jucatori de pe piata locala.
"Interesul Teva este de a se dezvolta pe piata romaneasca, de a castiga cota de piata. In 2007, pana la acest moment, am lansat 20 de produse noi, insa baza va fi anul viitor", a spus Dana Stanciulescu, country manager al Teva Pharmaceuticals SRL.
Obiectivele pe care Teva le are urmeaza sa fie atinse prin largirea portofoliului de produse, insa daca aceasta nu va fi suficient se vor lua in calcul si investitii greenfield sau cumparari de producatori locali.
"In conditiile in care prin portofoliul de produse, prin strategia pe care Teva o are pentru piata romaneasca nu se vor atinge aceste tinte, probabil ca se vor lua in calcul si varianta achizitiei, si o investitie greenfield", a precizat Dana Stanciulescu.
Anul trecut grupul israelian a facut primul pas pe piata din Romania cand a infiintat Teva Pharmaceuticals SRL, firma care se ocupa cu activitatile de marketing si promovare ale grupului israelian pe plan local. Incepand cu 2008, acest SRL va avea ca obiect de activitate si importul de medicamente.
Anul acesta, Teva a lansat medicamente pe segmentele cardiovascular, sistem nervos central, psihiatrie, dermatologie, oncologie. 10 din cele 20 de produse lansate anul acesta de grupul israelian pe piata locala sunt din oncologie.
"Anul acesta ne asteptam la vanzari de 16 milioane de dolari, la preturi de farmacie. Iar daca stam sa ne gandim ce vanzari au primii cinci jucatori de generice, pot spune ca ar trebui sa ajungem la un nivel de 60 de milioane de dolari in urmatorii trei ani", a mai spus Dana Stan