Studiul a aratat ca, incepand din anii 1990, autonomia femeilor in ceea ce priveste deciziile financiare a crescut cu peste 30% (de la 9% la 12,5%), in timp ce autonomia barbatilor s-a diminuat cu 20%, in aceeasi perioada.
Femeile cheltuiesc cu 120 milioane de lire pe saptamana mai mult decat barbatii pentru haine si controleaza 68% din toate cheltuielile pentru gospodarie (in valoare de £1,16 miliarde). In plus, femeile au de doua ori mai multa influenta decat partenerii lor in alegerea vacantelor (18% comparativ cu 7%) si imbunatatirea locuintei (34% comparativ cu doar 17%).
Raportul Visa indica, de asemenea, ca in timp ce generatiile anterioare luau decizia de achizitie in functie de activitati tipice femeilor si respectiv barbatilor, cuplurile de astazi sunt mult mai predispuse sa ia deciziile majore impreuna.
Principalele 5 bunuri cumparate de catre parteneri si pentru care partenerii decid in egala masura sunt: vacantele (75%), creditul ipotecar (69%), aparatura pentru locuinta (59%), asigurarile pentru locuinta (51%) si masina (51%).
O alta tendinta relevata de catre studiu este aceea ca tinerele cupluri sunt mult mai independente. 61% dintre cuplurile tinere considera ca isi pot cheltui banii ramasi disponibili indepedent de partenerul lor, dupa ce au hotarat impreuna asupra achizitiilor majore - fie ipoteca sau asigurare.
De asemenea, raportul arata ca femeile conduc atunci cand vine vorba de decizia de a achizitiona bunuri de valoare foarte mare, aproape de doua ori mai multe femei decizand pe cont propriu atunci cand este vorba de obiecte scumpe pentru gospodarie.
Despre cercetare
Studiul Visa a fost realizat de compania Research Now folosind interviuri online care au fost aplicate unui esantion reprezentativ de 1.004 adulti, cu varsta de peste 16 ani, sele