În inima New York-ului, adică în faimosul district Manhattan, va avea loc o adevărată revoluţie pentru automobilişti, ce constituie însă o victorie pentru primăria condusă de Michael
În inima New York-ului, adică în faimosul district Manhattan, va avea loc o adevărată revoluţie pentru automobilişti, ce constituie însă o victorie pentru primăria condusă de Michael Bloomberg. Şoferii care vor să intre la volan pe străzile din Manhattan vor fi nevoiţi să plătească o taxă. Procedeul, adoptat deja de Londra şi Stockholm, reprezintă o premieră pentru America.
Viitoarea taxă, opt dolari pentru automobile şi 21 de dolari pentru camioane, va fluidiza vizibil circulaţia pe străzile, renumite pentru aglomeraţie, ale insulei Manhattan. Mary Peters, secretar de stat la Transporturi, este de părere că taxa în cauză va avea un impact imediat şi benefic asupra traficului, mai important decât construirea unor noi artere.
Dar partida nu este, deocamdată, câştigată în totalitate de Bloomberg, chiar dacă Departamentul Federal al Transporturilor a alocat suma de 354 milioane de dolari pentru punerea în practică a sistemului de percepere a taxelor. Planul trebuie validat şi de consiliul municipal al statului New York.
Până în prezent, cei mai entuziasmaţi de idee au fost, cum era de aşteptat, consilierii din Manhattan, în timp ce edilii din Brooklyn, Queens şi Bronx şi-au dat acceptul cu jumătate de gură, dat fiind că marea parte din fondurile colectate va fi direcţionată doar către "inima" New York-ului.
Metroul nu va mai fi inundat
În afară de ameliorarea traficului, sugrumat în special la orele de vârf, planul vizează şi o minimă ecologizare a metropolei americane, prin reducerea semnificativă a emisiilor de gaz de eşapament. Sumele provenite din perceperea taxei vor fi destinate, în primul rând, înfiinţării unor noi linii de transport în comun.