Carpatair, al doilea operator aerian ca marime de pe piata romaneasca, a inregistrat in primul semestru al anului o crestere de 27% a afacerilor, pana la 38,7 de milioane de euro.
"Asa cum era de asteptat, liberalizarea pietei prin aderarea Romaniei la comunitatea europeana a dus la intensificarea numarului de zboruri de pe piata romaneasca", a spus Paula Ardelean, vice-president sales & marketing Carpatair.
Daca compania isi va pastra acelasi ritm si in al doilea semestru isi va depasi estimarile de 83 mil. euro pentru acest an. Carpatair a incheiat 2006 cu o cifra de afaceri de 73 mil. euro, in crestere cu 35% fata de anul precedent.
Totodata, in primele sase luni ale anului, Carpatair a transportat 252.500 de pasageri, cu 21,5% mai mult decat in perioada similara de anul trecut. Numarul total de pasageri transportati in 2006 de catre operatorul aerian a fost de 500.000 de persoane.
In prima parte a acestui an Carpatair a inaugurat trei noi rute, numarul de zboruri saptamanale ale companiei ajungand la 312, cu 6% mai mult fata de 2006. Compania a introdus in primavara trei noi destinatii, Bari (Italia), Atena (Grecia) si Craiova.
"Aceste trei noi destinatii au cate trei frecvente saptamanale fiecare", precizeaza reprezentantii Carpatair.
Noile rute introduse in aceasta primavara completeaza seria celor cinci destinatii inaugurate anul trecut, Suceava, Satu Mare, Paris (Franta), Frankfurt (Germania) si Lviv (Ucraina).
In perioada ianuarie-iunie 2007, gradul mediu de ocupare inregistrat de Carpatair a fost de 62%.
"Acest procent se incadreaza in marja medie de 60-65% specifica pentru companiile regionale cu operare in regim de HUB", precizeaza reprezentantii Carpatair. Carpatair are hub-ul central la Timisoara si s-a pozitionat pe piata ca o companie pentru oameni de afaceri. Compania opereaza zboruri de linie regulata