» Traficul de marfuri in porturile judetului Tulcea a scazut la mai putin de 10% comparativ cu anul trecut.
» Inchiderea combinatelor metalurgice a lasat lucratorii portuari fara obiectul muncii.
» Vapoarele se vamuiesc doar la Galati, ceea ce le aduce prejudicii exportatorilor si importatorilor din Tulcea.
Vapoarele maritime ocolesc porturile de la gurile Dunarii. Stelian Fadei, directorul Administratiei Porturilor Dunarii Maritime Tulcea, a declarat ca volumul marfurilor incarcate si descarcate in porturile tulcene s-a redus, in primul semestru al acestui an, la mai putin de 10%, comparativ cu prima jumatate a anului trecut. Daca in 2006 cargourile au incarcat si descarcat in Portul Industrial Tulcea, la Sulina, Mahmudia si Isaccea peste 1,5 milioane de tone de marfuri, in prima jumatate a acestui an docherii tulceni au operat doar 130.000 de tone.
Pentru ca activitatea se reduce continuu, zilele trecute Portul Industrial Tulcea s-a inchis. Dan Cojocaru, directorul portului, a declarat ca toti cei 100 de salariati ai portului au fost concediati temporar pentru ca, in ultimele luni, au operat doar cateva nave care au preluat din Tulcea masa lemnoasa. Lefter Chirica, prefectul judetului Tulcea, spune ca blocarea activitatii porturilor de la gurile Dunarii a fost generata de o masura luata de Directia Generala a Vamilor. sefii vamilor au hotarat sa vamuiasca marfurile importate si exportate prin porturile maritime de la Dunare doar la Galati, unde a fost organizat un punct vamal special pentru astfel de operatiuni, motivand ca astfel s-ar respecta procedurile UE.
Conjunctura economica nefavorabila
Activitatea portuara din Tulcea a fost lovita si de o conjunctura economica nefavorabila. La inceputul anului, doua mari combinate metalurgice tulcene au oprit productia. Uzina de alumina a trimis in somaj peste 1.00