Kraft Foods Inc., al doilea jucator mondial pe piata alimentelor, se afla in cautarea unui cumparator pentru divizia sa de cereale, Post, cea care produce gustarile Grape Nuts si Shredded Wheat. PepsiCo Inc, unul din liderii mondiali pe piata de bauturi racoritoare si de gustari, care detine marcile de cereale Cap\'n Crunch si Life este unul dintre cei mai probabili cumparatori, potrivit surselor din piata, citate de revista Forbes.
Kraft, cea mai mare companie din domeniul produselor de larg consum din punctul de vedere al volumelor de vanzari, a trimis deja rapoarte financiare unor posibili cumparatori, specialistii financiari preconizand ca preluarea ar putea fi finalizata pana la sfarsitul anului. Divizia de cereale este evaluata la aproximativ 3 miliarde de euro (2,22 miliarde de euro). Deocamdata, oficialii Kraft si cei ai PepsiCo nu au facut niciun comentariu. Unii analisti sustin ca, spre deosebire de celelalte recente vanzari de divizii ale Kraft, firmele de private-equity au slabe sanse sa intre in competitia pentru achizitionarea producatorului de cereale.
Irene Rosenfeld, directorul executv al Kraft, a declarat, la inceputul lunii, ca a demarat o actiune de reconsiderare a portofoliului, dar si de renuntare la unele marci care nu se potrivesc cu noua strategie de business adoptata. La acea vreme, Rosenfeld, fosta directoare executiva la divizia Frito-Lay al PepsiCo, nu a precizat daca decizia de a vinde divizia de cereale are vreo legatura cu recentele intalniri cu actionari importanti, precum Nelson Peltz, cel care ar fi sugerat aceasta miscare.
PepsiCo are in vedere cumpararea unor noi mari producatori din industria produselor de larg consum. Luna trecuta, Indra Nooyi, directorul executiv al companiei, a declarat ca se urmareste imbogatirea portofoliului de produse prin achizitii pentru care se vor aloca intre 5 milioane de dolari (3,7