In urma cu 25 de ani, Sony si Phillips incepeau productia unui nou mediu de stocare pentru muzica intr-o fabrica din Germania. Considerat in 1982 o minune a tehnicii, CD-ul (Compact Disc) are un viitor nesigur azi, in epoca iPod-ului si mediilor de stocare mai avansate. CD-ul a devenit cunoscut la inceputul anilor ’90 cand a inceput sa inlocuiasca casetele si discurile de vinil ca mediu de stocare preferat al companiilor de inregistrari. Desi vanzarile de al
In urma cu 25 de ani, Sony si Phillips incepeau productia unui nou mediu de stocare pentru muzica intr-o fabrica din Germania. Considerat in 1982 o minune a tehnicii, CD-ul (Compact Disc) are un viitor nesigur azi, in epoca iPod-ului si mediilor de stocare mai avansate.
CD-ul a devenit cunoscut la inceputul anilor ’90 cand a inceput sa inlocuiasca casetele si discurile de vinil ca mediu de stocare preferat al companiilor de inregistrari.
Desi vanzarile de albume inregistrate pe CD-uri inca constituie o mare parte a veniturilor realizate de companiile din industria muzicala, cererea pentru ele a scazut in ultimii ani datorita accesului tot mai lejer la muzica pe internet si orientarii consumatorilor catre DVD-uri si jocuri.Odata cu aparitia programelor precum Napster, Kazaa si BitTorrent, muzica a inceput sa fie disponibila in mod gratuit pe internet, de multe ori in mod ilegal. Recent, Apple si alte companii au inceput sa vanda muzica in mod legal in diferite formate. Companiile din industria muzicala au incercat sa readuca CD-ul in atentia publicului prin hibrizi CD-DVD sau pachete care includeau un CD si un DVD, dar eforturile lor au avut un rezultat mediu. Anul trecut s-au vandut 553 de milioane de CD-uri in Statele Unite, cu 22% mai putine decat in 2001.
Primul CD-Player a fost vandut de Sony in Japonia la 1 octo