(Foto: Monitorul de Cluj)
Aglomeratie dimineata
Reprezentantii municipalitatii au anuntat, la sfirsitul saptaminii trecute, modificarea programului cu publicul al primariilor de cartier. Masura a fost luata atit din cauza cresterii numarului de cetateni care apeleaza la serviciile primariilor in cursul diminetii, cit si datorita orelor suplimentare prestate tot mai des de catre angajatii acestora in ultima perioada.
In urma unor analize efectuate de Biroul pentru Resurse Umane din cadrul Primariei municipiului, s-a ajuns la concluzia ca, in medie, 70 de clujeni frecventeaza sediile primariilor de cartier in cursul diminetii, numarul acestora ajungind la o medie de cinci persoane pe zi dupa ora 15.
O problema a celor patru primarii de cartier o reprezinta transportarea sumelor de bani incasate, asigurata in prezent de un singur automobil. Din acest motiv, angajatii lucreaza peste program doar pentru a efectua predarea acestora.
Amabilitatea, impusa de guvern
Noile orare de functionare a ghiseelor nu au fost, insa, stabilite dupa bunul plac de catre Primarie, ci au fost impuse prin intermediul programului de „combatere a birocratiei", adoptat in urma cu 3 ani prin hotarire de guvern. Acesta prevede ca prin orarul de lucru cu publicul trebuie sa se asigure accesul cetatenilor intre orele 8.30 si 16.30 si, o zi pe saptamina, intre 8.30 si 18.30.
Hotarirea de guvern ii obliga, totodata, pe functionari sa fie calmi, politicosi si respectuosi cu cetatenii, sa manifeste o atitudine pozitiva si rabdare si sa foloseasca un limbaj adecvat in relatia cu acestia. Functionarilor le este permisa, insa, intreruperea activitatii cu publicul atunci cind sint abordati printr-un limbaj trivial, amenintati sau agresati verbal sau fizic.
@N_P