Piata fortei de munca in domeniul retailului este extrem de sensibila, avand in vedere ca de cele mai multe ori retailul reprezinta pentru angajati o rampa de lansare in alte activitati, este de parere Cristian Coman, HR Director la Altex, cel mai mare la
"Mediul de lucru este tanar, dinamic in retail, iar orientarile care se contureaza tot mai puternic sunt cresterea si promovarea resurselor valoroase din interior", spune el.
Coman apreciaza ca in acest domeniu conteaza foarte mult pozitia pe care o are compania angajatoare in piata. "Exista o cerere destul de mare in retail pentru pozitiile de entry-level si candidatii sunt tentati sa compare ofertele similare din cadrul mai multor companii", considera Coman.
Managerul adauga ca domeniul retail se caracterizeaza printr-o fluctuatie relativ ridicata a personalului de pe pozitiile de intrare. "Pentru a reduce aceasta fluctuatie incercam sa dezvoltam un plan de cariera care sa ofere o perspectiva solida si atractiva pentru angajatii nostri", precizeaza el.
Ca o consecinta, avand in vedere dinamica pietei fortei de munca in acest segment de activitate, nu se poate vorbi despre o politica de resurse umane specifica, aceasta fiind in mod obligatoriu acordata si compatibila cu filozofia, strategia si valorile organizatiei, care difera de la o companie la alta.
"Datorita complexitatii factorilor care compun politica de resurse umane, putem spune ca este vorba mai degraba de o strategie a resurselor umane. Aceasta defineste intentiile organizatiei in ceea ce priveste directiile de dezvoltare a resurselor umane, precum si cerintele ce trebuie indeplinite pentru a facilita atingerea obiectivelor companiei", explica Coman. El completeaza ca aici se pot defini un ansamblu de activitati legate de planificarea, recrutarea, perfectionarea prin training, evaluarea, dezvoltarea carierei