S-au cunoscut la o cafenea. Apoi, au început să se întâlnească de două ori pe lună, în acelaşi loc. S-au plăcut, discutând cu pasiune despre munca lor. Într-o zi, în loc să de despartă, S-au cunoscut la o cafenea. Apoi, au început să se întâlnească de două ori pe lună, în acelaşi loc. S-au plăcut, discutând cu pasiune despre munca lor. Într-o zi, în loc să de despartă, au decis să rămână împreună. Aşa s-a format Account Planning Group România (APG), o asociaţie a oamenilor de planificare (planning) din agenţiile de publicitate.
Ideea acestor întâlniri la cafenea a fost inspirată din întrunirile pe care le organizează Russell Davies, considerat părintele planning-ului modern, în Londra şi care se numesc Coffee Mornings. La aceste întâlniri participau planneri din toate agenţiile londoneze.
"În publicitate plannerii erau încă <> , aşa că a fost foarte reconfortant să ai ocazia să vorbeşti cu oameni din acelaşi domeniu şi pe care îi ştiai doar din comunicate de presă sau de pe bloguri", povesteşte Bogdana Butnar, senior strategic planner McCan Erickson.
APG România are un board condus de un preşedinte interimar: Răzvan Mătăşel, deputy managing director şi head of planning Leo Burnett. El consideră că acest proiect "poate fi un lucru bun pentru dezvoltarea comunităţii de planning. Această asociaţie nu este neapărat o certificare a unei mari industrii, ci un motoraş pentru aceasta."
Asociaţia îşi propune să contribuie la dezvoltarea disciplinei de strategic planning în România şi să promoveze interesele persoanelor care practică această meserie indiferent de tipul de companie în care lucrează. Membru al APG poate deveni absolut oricine este interesat de domeniu şi îşi permite să plătească o taxă de intrare de aproximativ 100 de euro. Studenţii vor avea parte de reduceri importante, explică preşedintele interimar. Până în prezent, tânăra