Tot mai multe cotidiene se adapteaza provocarii din partea multimedia adaugand continut video editiilor lor online, aceasta este concluzia studiului realizat de The Bivings Group, una dintre cele mai importante firme producatoare de aplicatii web din Statele Unite ale Americii, intitulat �Cotidienele americane si Internetul: amenintare sau oportunitate?�.
Cercetarea a analizat paginile de internet ale primelor 100 cele mai importante cotidiene, conform datelor Biroului American de Audit al Tirajelor.
“Cele mai importante cotidiene si agentii de presa s-au aventurat in spatiul continutului video online pentru a concura direct cu site-urile de stiri ale posturilor de televiziune, desi primele nu dispun de
continutul necesar pentru a-si mari traficul”, este de parere Paul Verna, analist senior la eMarketer.
Studiul a relevat faptul 92% dintre cele 100 de cotidiene care au facut subiectul cercetarii gazduiesc, in mod curent, continut video pe site-urile lor, in conditiile in care anul trecut, doat 61% ofereau acest serviciu. O patrime dintre acestea folosesc clipuri preluate de la agentia de presa Associated Press, 39 isi genereaza propriul continut video, 13 il preiau de la posturile locale de televiziune, 4 imbina toate aceste trei tehnologii, iar alte 10 utilizau un amestec de doua tehnologii diferite.
Site-urile de stiri ocupau locul al treilea, dupa YouTube si retelele de televiziune, in topul celor mai utilizate surse de continut video, potrivit unui studiu din decembrie anul trecut. Analistii de la eMarketer au realizat si un top al celor mai vizionate continuturi video pe Internet. Stirile se afla pe primul loc, cu peste 14% din preferintele internautilor, filmele ocupa locul secund, cu 12%, fiind indeaproape urmate de videoclipurile muzicale, cu 11%. Categoriile de la baza clasamentului sunt cele care fac obiectul genurilor de ni